Har du længe gerne villet udfordre dig selv fysisk og mentalt, og er du klar på en stor udfordring? Så er det oplagt for dig at deltage i et triathlon, fordi det er en af de ultimative fysiske udfordringer.

Et triathlon består af svømning, cykling og løb, og det foregår præcis i den rækkefølge. Det er faktisk sådan, at et triathlon er blevet en af disciplinerne til de olympiske lege, og består af 1500 meter svømning, 40 km cykling og 10 km løb, så det er en hård omgang.

Her kan du læse, hvordan du træner op, og hvilke ting du skal bruge til dit triathlon. 

Sådan træner du op til et Triathlon

Har du besluttet dig for, at nu er tiden kommet til at gennemføre et triathlon? Det kan være, at du endda har tilmeldt dig et triathlon et sted, og at det er blevet en virkelighed, at du skal gennemføre.

Så er det bare med at komme i gang med at træne, så du kan komme i god form og måske endda gennemføre i god tid. Det kommer an på, hvor meget du går op i din træning, og om du går op i at få en god tid, eller om du bare gerne vil gennemføre her til dit første triathlon. 

Hvis du gerne vil have en god tid til dit triathlon, er det vigtigt, at du finder dig en træner, som kan hjælpe dig. Det er vigtigt, at du får lagt det helt rigtige træningsprogram, så du netop kan træne dig op til de 1500 meter svømning, 40 km cykling og 10 km løb. Det er også vigtigt, at du træner dig op i ikke kun at kunne svømme, cykle og løbe distancerne, men at du også kan gøre det efter hinanden og med et hurtigt skift.

For du kan jo sikkert allerede gennemføre distancerne hver for sig, men så er det vigtigt, at du forbedrer dine tider, og at du begynder at gøre det efter hinanden. 

Så lang tid tager det at træne op til et Triathlon

Det tager en del måneder at træne op til et triathlon, fordi det ikke kun er distancerne, du skal have fokus på. Du skal også have fokus på at have det helt rigtige udstyr, og kosten er også en kæmpe del af din træning. Det er vigtigt, at du sørger for at spise nok, så du netop har nok energi til at gennemføre, men det er også vigtigt, at du ikke får tomme kalorier, som ikke giver dig nok energi. Du kan også hurtigt komme til at træne for meget og dermed blive skadet.

Så det er meget individuelt hvor lang tid, det tager at træne op til et triathlon, men det er vigtigt, at du finder en god træner, der er specialiseret indenfor langdistance og ikke mindst triathlon. På den måde kan du få den absolut bedste hjælp til både træning og kost. Det kan sikre dig, at du får det helt rigtige at spise til dig og din krop, og at du ikke træner for lidt eller for meget. Hvis du gerne vil gennemføre og have en god tid, så er det vigtigt, at du spiser og træner på den måde, der er bedst for dig og din krop, og det kan en træner virkelig hjælpe dig med. 

De 5 essentielle ting du har brug for til dit Triathlon

Du har brug for nogle ting og noget udstyr, når du skal gennemføre dit triathlon. Det åbenlyse er jo naturligvis godt træningstøj til hver disciplin og en god cykel, som du er vant til at cykle på. Ellers er der her 3 essentielle ting, du har brug for til dit triathlon. 

1. En god våddragt til at holde dig varm

Du får brug for en våddragt til at holde dig varm, når du skal starte ud med at svømme. Du skal jo svømme i det åbne hav, og har derfor brug for en våddragt, der kan hjælpe dig med at holde dig varm.

Det er vigtigt, at du vælger en våddragt i god kvalitet, og som er behagelig for dig at have på. Du kan finde et stort udvalg af våddragter i god kvalitet lige her. Det er vigtigt, at du vælger en våddragt, der er i god kvalitet, fordi du skal nemt kunne få den af og på, så det ikke går ud over din tid til dit triathlon. 

2. De bedste løbesko

Når du skal afslutte dit triathlon med 10 km løb, så er det vigtigt, at du har de bedste løbesko at løbe i. Fordi du allerede er træt efter de 1500 meter svømning og de 40 km cykling, så du har brug for de bedste løbesko.

Du har brug for et par, som du er vant til at løbe i, og som giver dig en god støtte til foden. Det er muligt at finde nogle gode løbesko, der er tilpasset til dig, dine fødder og din løbestil. 

3. Løbehandsker 

Hvis du skal gennemføre dit triathlon i Danmark, så er det vigtigt, at du husker nogle løbehandsker. Fordi når du når til løb, er du godt træt og brugt i kroppen, og så kan din krop blive kold hurtigt.

Derfor er det rart for dig at have nogle gode løbehandsker, som kan være med til at give dig noget varme og holde dig kørende, så du ikke fryser. 

4. Svømmebriller 

Det er en god idé at gøre brug af svømmebriller, når du skal svømme de 1500 meter. Der findes en masse forskellige svømmebriller på markedet, men det er vigtigt, at du finder et par, som er behagelige at have på.

Det er en god idé at være ude i god tid, når du skal finde udstyr, så du ikke skal bruge noget, der er nyt. Du skal bruge det udstyr, som du kender, og som passer perfekt til dig. 

5. Energi gels til at holde dig kørende undervejs

Det er hårdt at gennemføre et triathlon, og det kommer til at koste dig en masse energi. Derfor er det vigtigt, at du har energi gels med, som du hurtigt kan indtage undervejs.

Det gode ved energi gels er, at du får en masse energi med et samme, og at du ikke engang behøver at stoppe op for at spise.

Du kan finde energi gels med mange forskellige smagsvarianter, og det er godt at have lidt ekstra med, så du kan indtage dem, hvis du er ved at gå kold. 

Similar Posts